Periodically enable and disable cell/mobile data, 1 minute per hour?

hello

Im looking for an android app whom can enable and disable automatically the mobile/cellular data connection, for 1 or 2 minutes per hour

it’s mainly for subscription concerned by low or very low data quota, means less than 100MB (which is very small), but still allow the following :
-geolocation, using google services or third-app apk tool
-receive mms messages (independant than imessages/rcs)

because the subscriber doesnt even think everytime to disable it everyday ; the idea is to avoid being charged for being over quota. But anyway, we need to get something to enable data, just for a minute or two, then disable it, eg each hour, everyday.

without the mobile/cellular data, mms cant be received (we dont use imessage/rcs/whateverapp). and if the phone is lost or stolen, forgotten somewhere, we need to be able to locate it. Already saw and tested simple sms remote (whom doesnt use cell data), but it works one time over ten attempts, when it works. Thats why, having the cell data enabled 1 or 2 minutes per hour (not more, low quota) seems to me appropriate. And then : here, on iphone and ungoogled android/lineageos, I admit I still dont find a solution to that problem…

thank you vm !

original:

bonjour

je cherche à savoir si vous connaissez une appli qui permettrait d’activer automatiquement à raison d’1 minute par heure (puis désactiver), les données mobiles.
il s’agit sur des forfaits à petit quota, de pouvoir obtenir par la data (les données cellulaires) la possibilité suivante :
a/ la géolocalisation, via outil google ou appli alternative
b/ recevoir les mms

car l’abonné ne pense pas forcément à les désactiver ensuite. Et l’idée est d’éviter de faire pleuvoir les hors forfaits, bien qu’une sensibilisation a été faite : cela arrivera de nouveau forcément. Ce pourquoi, le besoin de data mobile (données cellulaires) pour quelques minutes par jour tout au plus, à intervalles occasionnel, au quotidien.

en l’absence de données mobiles, les mms ne sont jamais téléchargés. Mais si le tel est perdu/volé/oublié, obtenir sa localisation est un peu chaud ; j’ai découvert simple sms remote (qui se dispense de données mobiles), mais ca marche une fois sur dix. Ce pourquoi, avoir la data à raison d’1 ou 2 minutes par heure (surtout pas plus, très petit quota) me parait adéquat. Et j’admets : là, sur iphone comme android, je sèche.

merci!

There are a lot of automatic /macro based apps which help automate stuffs. Example: Hotspot Login | F-Droid - Free and Open Source Android App Repository (old, but kind of works).
WiFi Automatic | F-Droid - Free and Open Source Android App Repository

hello

thank you for your reply, but could it control the mobile data?

This topic was automatically closed 60 days after the last reply. New replies are no longer allowed.